neděle 7. července 2013

Kruh



KRUH

 
Autor: Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg
Originální název: Cirkeln
Nakladatelství: Fortuna Libri, 2012
Překladatel: Jana Svatošová
Série:
Kruh

Díl: 1.
1. vydání
Anotace: Engelsfors. Krásné jméno, příšerné město. Obklopené hlubokými lesy, kde lidé často zabloudí a zmizí. Jedné noci, kdy se měsíc zbarví do tajuplné rudé barvy, je svedeno šest dívek dohromady do zrušeného zábavního parku. Nemají nic společného. Nevědí, jak se tam dostaly ani proč tam jsou. Brzy však pochopí, že jedna bez druhé nepřežijí.

Proč jsem se do knihy pustila? Tentokrát jsem před čtením nečetla žádné recenze a ani nic podobného, prostě jsem přišla do knihovny, zalíbila se mi anotace a tak jsem si ji vzala. Než jsem začala číst, tak jsem se ani nijak zvlášť netěšila, ale zvědavá jsem byla, to ano.

Reakce po dočtení: Ale jo, dobře, konec se zase trochu zlepšil.

Můj názor: Když jsem knížku otevřela poprvé, byla jsem docela natěšená. Anotace se mi velmi líbila a zněla dost lákavě. A tak jsem se do knihy pustila, a hned první kapitola mě začala bavit. Jenže… Hlavních hrdinek v této knize je šest, a knížka je střídavě vyprávěná z pohledu každí z nich. A je to podle mě pěkný styl a zpestření knížky, ale pro mě to má jeden velký zádrhel. Nevím jak ostatní, ale já se v té knížce ze začátku prostě nevyznala. Šest holek, každá se na něco specializuje a má takovou a takovou rodinu… Po čase jsem se začala orientovat, ale to až ve chvíli, kdy jsem si nemusela plést Vanessu a Rebeku. A když si tak dlouhou dobu pletete jména hrdinek, není to nic moc. Já vím, tohle je jen můj problém, ale myslím, že autorky jsou dvě a mohly počítat s tím, že jejich knížky budou číst i někteří mentálně zaostalejší, no ne?
   Přestože jsem si občas pletla postavy, první polovinu knížky jsem si opravdu užila. Líbil se mi nápad, zpracování i jisté tajemno, a nakonec vlastně i to vyprávění z pohledů různých osob. Z první půlky jsem tedy byla nadšená, jenže potom se to dost rapidně změnilo. Asi v polovině se tam totiž objeví „nová“ postava, která mi naprosto zkazila zážitek z příběhu. V tu chvíli pro mě skončil nabitý příběh a začala… Nuda, utrpení. Protože když se na scéně objeví jedna velká kravka a ještě začne kecat o čarodějnicích… Vážně? Co tam sakra dělají čarodějnice? Vážně už jsem si myslela, že si ten příběh oblíbím, ale tímhle tahem jako by autoři (aspoň pro mě) knížku vzali, potopili ji do vody, následně vytrhali všechny stránky a ještě je rozčtvrtili. Opravdu, zklamání největší. Ale s povzdechem jsem pokračovala dál, i když jsem se do toho nijak nehrnula. Nakonec jsem se ale znovu začetla, i když už to bylo ke konci. Detektivní příběh se tu mísí s mystérií a vzniká dokonalá kombinace, u které mě nejvíce potěšilo, že jsem z vraha byla opravdu překvapená. Za to autorům tleskám.
Nakonec mě knížka přece jen více než polovinu bavila. Líbily se mi hororové prvky v ní a většinu hrdinek jsem si taky oblíbila, zejména asi Linnéu a Minoo (všechny jsou Minoo, Linnéa, Anna-Karin, Ida, Vanessa a Rebeka). Je v ní děj plný napětí a nadpřirozena, a bude vás to bavit, nebojte. A přestože se mi knížka opravdu líbila a mohla bych jí dát hvězdičky, nedám jí je. Ta prostřední část, třebaže nebyla nijak dlouhá, jí šance na 4 hvězdy zničila. Přesto si ale myslím, že Kruh je pěkná knížka a za přečtení stojí.


3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat