pondělí 29. července 2013

Rudá jako rubín



RUDÁ JAKO RUBÍN
 
Autor: Kerstin Gier  
Originální název: Rubinrot  
Nakladatelství: CooBoo, 2012
Překladatel: Tereza Pecková
Série:
Drahokamy/Láska nezná čas

Díl: 1.
1. vydání
Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Proč jsem do knihy pustila? Jako první mě zaujala obálka, která je prostě úžasná. Knížku navíc docela dost chválily holky na ostatních blozích, a když jsem se dozvěděla, že je knížka o cestování v čase, bylo rozhodnuto. :)

Reakce po dočtení: Pane bože, kde mám ten druhej díl?! A ti dva mají jako být její rodiče?

Moje hodnocení: Jako první se zase vyjádřím k obálce (asi z toho udělám pravidelnou součást recenze). Rudá jako rubín má totiž jednu z těch nejkrásnějších obálek, jaké jsem kdy viděla. Už od začátku jsem si ji zamilovala a stále mě to ještě nepřešlo. Přestože nemám růžovou moc v lásce, na téhle knížce se mi vážně líbila. Miluju ten jednoduchý design, kterými se celá série Drahokamy může chlubit. Tomu, kdo je vytvořil, líbám nohy, protože tyhle obálky jsou kouzelné a prostě dokonalé, ostatně jako knížky samotné. Nevím, jestli je tu někdo takový obálkofil jako já, ale vždycky, když se na tuhle krásku podívám, zvedne mi náladu. :)
    Knížka o cestování v čase? Super! Cestování v čase je přesně tou „superschopností“, kterou bych chtěla mít. Žádné čtení myšlenek ani umění zneviditelnit se, to jsou kraviny. Ale cestování v čase? Určitě! To bude asi hlavní důvod, proč jsem se na knížku tak vrhla. Miluju cokoliv s námětem cestování do minulosti nebo do budoucnosti, a tahle knížka tomu dodala nový spád. Cestovat v čase totiž může jen pár vyvolených, lépe řečeno musí pár vyvolených. To mě docela mrzelo, protože tím má šance cestovat v čase klesla na minimum, grr.
   
Gwen jako hlavní hrdinka je úžasná. Zamilovala jsem si ji už od první stránky a celou sérii jsem ji měla víc a víc raději. Gwen je hrozne nešikovná, ale takovým tím roztomilým způsobem. Ve většině případů jsem si počínala jako ona. Celý život, byla schovaná ve stínu své dokonalé sestřenky Charlotte, za což jsem ji vážně litovala, chuděru. Se svou sestřenkou a tetou to opravdu měla těžké, proto jsem taky měla takovou radost, když to všem natřela. ^^
     A potom je tu Gideon, sladký Gideon. Mé představy o něm jsou velmi zmanipulovány, takže to nemůžete brát úplně vážně. Nikdy, nikdy si nepřečtěte anotaci na třetí díl ještě předtím, než alespoň dočtete ten druhý. A ne jako já, přečíst si ji na začátku prvního dílu. Takže u Gideona jsem měla smíšené pocity. Jednu chvíli to bylo samé „Ach, Gideone, jak já tě miluju!“ a za chvíli zase „Pane bože, kdo toho pitomce do té knížky vzal?“. Stejně jsem ho ale měla ráda, je to takový ťuňťa. :)
    První díl Drahokamů mě opravdu velice bavil, zhltla jsem ho za jeden den a prostě jsem si jej zamilovala. Snažící se Gwen, prapodivný Gideon a neskutečná Charlotte s matkou. A hlavně spousta nevyřešených věcí, které mě dost stresovaly. Třeba ten konec. Kdo to četl, asi ví, o čem mluvím. Autorka vám něco přímo řekne, ale vy si stejně říkáte: „Pane bože, a to jako myslí vážně? Co má tohle sakra znamenat!“. Myslím si, že nebudu jediná, kdo se hned musel vrhnout na další díl. Rudá jako rubín patří mezi ty naprosto dokonalé knihy (neřeknu nejkrásnější, to tvrdím skoro pořád), které si zamilujete. A přestože to asi zhltnete tak jako já a budete si myslet, že je to dokonalé… Po dalších dílech si řeknete, že to bylo slabší. No, slabší je asi špatné vyjádření. Tahle knížka je opravdu dokonalá, jen neoplývá žádnou pořádnou akcí. Je to spíš takový rozjezd na seznámení a zamilování se do hrdinů a zjištění, že tahle autorka je bohyně. Přesto vám ale to, že tam akce chybí, vadit nebude. A to ani v nejmenším. Nevšimnete si toho, protože akce vlastně není potřeba. Prostě nad Rudou budete slintat a vrhnete se na další díl. Jenže já Rudé 5 hvězdiček nedám. Doufám, že mi to odpustí jak knížka, tak největší fanoušci (mezi které se řadím, nevadí?). Říkám, je to dokonalá knížka, jen si těch 5 budu šetřit pro další dva díly. To je totiž nářez. :)  

4/5

6 komentářů:

  1. Ja som celé 3 knihy rozmýšľala, že to sú teraz jej rodičia alebo nie? 8D vždy to niečo vyvrátilo a niečo potvrdilo 8D super séria, veľmi sa mi páčila 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já už jsem na konci první knihy měla víceméně jasno. :D Ale taky jsem si pořád říkala, jestli to tak fakt je, nebo ne. :D

      Vymazat
  2. Toto je najlepšia trilógia, aká kedy bola ♥
    Je dobré, že si si nechala aj rezervu v hodnotení, no ja si myslím, že si aj prvý diel zaslúži plný počet, pretože je proste geniálny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je vážně dokonalá. :3
      Asi by si ji i zasloužila, ale já na svém hodnocením trvám. :))

      Vymazat
  3. Tuto sérii mám opravdu ráda. Už abych se dostala k přečtení třetího dílu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musíš! :) Je vážně úžasný :)

      Vymazat