sobota 3. srpna 2013

Letní dumání (5)

Čtení v cizím jazyce
Zkusit nebo nezkusit? Každý z nás si už určitě tato slova položil. Touha po knize, která u nás nevyšla v překladu, je vždycky silným tahounem, ale jen málokdo z nás se nakonec opravdu odhodlá po knize v originále sáhnout. Jak jste na tom vy? Už máte nějaké knihy v originále za sebou? A v jakém jazyce? Bylo to opravdu tak těžké, anebo to šlo samo? Jaké máte rady pro ty, co se teprve rozhoupávají? A hlavně, stálo to za to?
_____________________________________

Dobře, začínám mít nepříjemný pocit, že jsem se do dumání neměla hlásit. :D Protože tu máme pátou sobotu (už?) a já jsem už k polovině temát neměla co říct...  A ještě to nekončí. :D
   Ano, jak dokážete pochopit, v cizím jazyce jsem ještě nic nečetla. Ale ne že bych nechtěla, to chci hodně, vážně... Spíš mám takový pocit, že na to nemám. Moje angličtina je opravdu hodně slabá a nerozuměla bych ani třetině slov z knížky. Přesto už mám ve čtečce pár anglických knih nahraných a co nevidět se do nich pustím.
   V jakém jazyce? Samozřejmě v AJ, ale ani to ještě  nezvládám. Doufám, že někdy v budoucnu se naučím dostatečně francouzky (teď v tom tak trochu plavu) a budu moci číst knížky i ve francouzštině, ale vážně s tím nepočítám. :D Jednou bych se chtěla naučit třeba ještě německy, španělsky nebo rusky, ale to je tak nějak ve hvězdách (a sama tomu nevěřím). To by bylo na čtení super, ne? :D
   Jelikož už nemám nic moc co říct, aspoň řeknu knížky, na které se v AJ chystám. Jako první si asi přečtu knížku V is for Virgin, která mi byla doporučena a očividně není moc těžká. A hlavně mě zaujala. :D Přečetla jsem prvních pár stránek a kupodivu jsem docela rozuměla..! :D Jako další si v AJ asi přečtu PLL, což prý taky není tak těžké čtení. Nevěřím tomu, ale budiž. PLL jsem v češtině nečetla, tak to pro mě bude trochu horší, protoež V is... je podle mě o dost lehčí. Asi si přečtu něco od Meg Cabot, která má prý jednoduchou angličtinu. A potom se vrhnu na Twilight (ne, nebudu vám říkat, že přestože je Stmívání kravina ho mám stejně pořád ráda, a to i přesto, že je plná pedofilních třpytilek a hafanů) a Harryho Pottera, protože obojí znám opravdu hodně dobře, takže to snad tak těžké nebude (fajn, bude, ale mám plus, že znám HP nazpaměť :D). Navíc mám nasledované AJ muzikály o HP (s titulkama), takže i anglická jména všech kolejí a podobných kravin ovládám. :D Mimochodem, nechtěl by se někdo podívat na muzikál-parodii HP? Jmenuje se to A very Potter musical a ti herci mají Harryho rádi, takže ho nezesměšňují a tak, jak to v parodiích bývá... No, to je jedno, musela jsem jim prostě udělat reklamu..! :D
   Při prvním AJ čtením určitě budu potřebovat slovník a nějaký bloček, na který si zapíšu delší slova, který můj mozek prostě nepobere. A že jich bude hodně. :D Ale jelikož jsem sama ještě žádnou nečetla, nemůžu lidem na stejné úrovni poradit. 
   Na čtení v angličtině se opravdu hodně těším. Vždycky mě mrzí, když narazím na pěknou knihu, která je jenom v angličtině. Většinou bych vraždila. Takže jestli něčemu budu rozumět, budu šťastná hako blecha. ^^ :)

PS: Kdyby se našla nějaká hodná dušička s dobrým vkusem, kterou by ten muzikál bavil, může napsat. ^^ :D Udělalo by mi to radost :'D

6 komentářů:

  1. Meg Cabot má opravdu extrémně jednoduchou angličtinu, takže pro začínající čtenáře je jako dělaná. Harry Potter už tak snadný není, ale když člověk ovládá ta specifická slovíčka, tak to jde (já překládám HP fanfiction, takže názvy kolejí a užitečná slova jako myslánka umím asi ve čtyřech jazycích:) A Very Potter Musical si reklamu zaslouží, musím se na to zase někdy mrknout:)Jinak se čtením knih v angličtině hodně štěstí!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že HP není nejjednoduší, taky bych si ho nepřečetla jako první knihu. Ale časem jo. :) Ve čtyřech jazycích? O.o :D
      Jo, AVPM je nejlepší <'3 Viděla jsi i ostatní jejich muzikály? :)
      Moc děkuji :')

      Vymazat
    2. Ne, viděla jsem jen A Very Potter Musical. Ani jsem nevěděla, že nějaké další muzikály existují:)

      Vymazat
    3. Tak to musíš rychle napravit! :D Je A very Potter musical a jeho 2 pokračování (A very Potter sequel a A very Potter senior year), potom Holy musical Batman (to se zaměřuje na superhrdiny), Starship (to je jejich naprosto originální nápad, nečerpají postavy odjinud jako AVPM nebo HBM), My and mi Dick (to je trošku sprostější a pro mě asi nejslabší, taky originál. nápad) a nakonec Little white lie (to je webseriál). :D A všechno je úplně úžasný, doporučuju to lidem na potkání ;D Jsem do nich úplně blázen :') :D

      Vymazat
  2. Aj ja som sa anglickej knihy bála a teraz jednu takú čítam a rozumiem skoro všetko. Neboj, len sa do toho musíš dostať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to jsi dobrá, já to takhle mít nebudu. :D Ale díky za podporu :')

      Vymazat