úterý 24. září 2013

Nespoutaná

Nespoutaná
Autor: Cynthia Handová
Originální název: Boundless
Nakladatelství: CooBoo
Překladatel: Ivana Svobodová
Díl: 3.
Série: Nadpozemská
1. vydání
Anotace: Clara se musela vyrovnat se znepokojujícími vizemi, se ztrátou člověka, kterého nesmírně milovala, i s bolestivým rozchodem se svou první láskou. Nepřeje se nic jiného než žít normální život, vystudovat a ujasnit si, který se dvou úžasných kluků v jejím okolí je ten pravý.
Avšak další vize, a s ní spojené poslání, na sebe nenechá dlouho čekat. A je ještě děsivější a nebezpečnější než všechny předchozí. A jestliže Clara nechce obětovat svou nejlepší kamarádku i celé andělské společenství, musí se vypravit na cestu, která navždy změní její život, na cestu, která jednou pro vždy určí, kam se bude ubírat osud její i osud všech, které miluje.
Ve strhujícím finále Nadpozemské musí Clara rozhodovat o svém osudu jednou provždy. 

Proč jsem se do knihy vůbec pustila? Není to tak dávno, co jsem četla první dva díly a byla z nich vážně nadšená. Takže když jsem měla možnost přečíst si i Nespoutanou, neváhala jsem.

Reakce po dočtení: Ach jo. Konec dobrý, všechno dobré. Ale to ten Christian? 

Hodnocení obálky: CooBoo má většinou moc pěkné obálky a mně se líbí i tahle. Modelka moc ne, ale ta barva! Hrozně se mi líbí, jak knížka vypadá naživo. Je barevně naprosto nadpozemská. :)

!!!Tato recenze obsahuje spoilery na předchozí díly!!!

Ve finálním díle andělské trilogie se Clara nevydává nikam jinam než na Stanford. Vize její kamarádky Angely se totiž odehrává právě tam, a Clara má být její součástí. Proto se tam obě dívky, za doprovodu dobrého přítele Christiana, vydávají. Stejně jako Angela má však i Clara svou vizi. Ta ale není ani zdaleka tak jednoduchá, jako vize její kamarádky. Nachází se v temné místnosti, sama. A neví, co má dělat.
Po smrti matky a odloučení od bratra je Clara úplně sama. Její otec musí plnit andělské povinnosti, se svým přítelem se rozešla a její kamarádka ji začíná ignorovat. Její jediný pravý přítel je Christian, který jí ve všem podporuje, ale cítí k ní něco víc, než by si Clara přála. A navíc se kolem začínají producírovat černokřídlí.
Stejně jako vždy předtím to Clara nebude mít jednoduché. Popere se s tím?

Nespoutaná je, stejně jako předchozí díly, vyprávěna z pohledu hlavní hrdinky Clary. Některé kapitoly jsou delší, jiné zase kratší, mně však naprosto vyhovovaly. Ale to je asi proto, že nečtu po kapitolách, ale libovolných úsecích, nevím, jak to je pro ty, kteří musí dočíst kapitolu do konce. Autorčin styl psaní je opravdu moc čtivý, takže máte knížku přečtenou za chvíli. Pokud vás bavily i předchozí díly, tak neuděláte krok vedle.

Hlavní hrdinkou je, jak už jsem zmínila, Clara. Je to dítě andělské krve, ze tří čtvrtin je andělem a ze čtvrtiny člověkem. Bytosti jako ona to v andělském světě rozhodně nemají lehké, takže o svém původu musí mlčet. Ale ať se děje cokoliv, je Clara... Úžasná. Já nevím jak ostatní, ale tuhle holku jsem si oblíbila už v prvním dílu a opravdu mi sedla. Clara si stojí za svým a stůj co stůj se snaží konat dobro. Pomáhá ostatním jak jen může, známým i cizím. Clara je prostě hrozně obětavá a celkově skvělá. :)
Další důležitou postavou je Christian. Už od začátku knížky jsem mu přála, aby nakonec s Clarou skončil on, protože se to podle mě zasloužil. Choval se k ní jako nejlepší přítel, ve všem ji podporoval a choval se prostě jako zlatíčko. A i pokud jste fanoušci Tuckera, nebudete až tak zklamaní... Asi. :D
AngelZbytek postav nehraje nijak důležitou roli. Angela v tomhle dílu tak aktivně nevystupuje, Jeffrey také ne. Přesto jsem si je oba taktéž oblíbila, a možná je i škoda, že tam tak moc nebyli. Poslední postavou, o které se zmíním, je Samjeeza. Sama jsem si, kupodivu, vážně oblíbila, přestože byl pro Claru hrozbou. Přišel mi prostě jako docela super pomatený chlápek. :) Ale kapitolky, kde se objevoval on, mě opravdu moc bavily. :)

Myslím si, že Nespoutaná je skvělým závěrem andělské trilogie. Ze začátku mě trochu mrzelo, že opouštíme předchozí dějiště a odcházíme na Stanford, ale za chvíli jsem na to úplně zapomněla. Děj byl nabitý, objevilo se tam pár překvapivých zvratů a stejně jako předchozí díly byl i tento vážně záživný. Přesto si ale myslím, že z celé série byl nejslabší. Nevím proč, první díly mě prostě bavily o kousek více.
Tohle je tuším moje první andělská série a opravdu mě moc bavila. Možná bych jen autorce vytkla posledních pár stránek. Podle mě to skončilo moc pěkně, ale bylo to tak sladké, až mě z toho začali bolet zuby. Myslím si, že si to prostě mohla odpustit. Přesto se mi ale zbytek knížky opravdu moc líbil a jsem trochu smutná, že už to skončilo. Po Tuckerovi s Chrostianem se mi totiž bude sakra stýskat.

Žádné komentáře:

Okomentovat