sobota 14. září 2013

Temná hrdinka: Večeře s vampýrem

Večeře s vampýrem

Autor: Abigail Gibbs
Originální název: Dinner with a Vampire
Nakladatelství: Knižní klub
Překladatel: Jana Jašová
Díl: 1.
Série: Temná hrdinka
1. vydání
Anotace: Vzrušující paranormální román zasazený v Londýně a zalidněný nezapomenutelnými postavami, mezi nimiž se rozvíjí navzdory okolnostem něco jako láska...
Když Violet Leeová cestou z večírku narazí na okouzlujícího a přitom děsivého vampýra Kaspara Varna, začne tak pro ni nebezpečná dobrodružná cesta, jakou si nedokázala představit ani v nejdivočejších snech. Vzájemná přitažlivost mezi Kasparem a Violet se nedá popřít a zdá se, že nedokážou odolat své touze – ale za jakou cenu?

Proč jsem se do knihy vůbec pustila? Určitě za to může ta krásná obálka, ale to není vše. Říkala jsem si, že zase zkusím nějakou upířinu, a když jsem viděla tuhle krásku, hned jsem po ní šáhla.

Reakce po dočtení: Kaspare, víš, že tě žeru?

Hodnocení obálky: Tuhle. Obálku. Prostě. Miluju. Mám a vždycky budu mít slabost pro jednoduché obálky jako je tahle. Černá a bílá, na keré vyniká červené jméno autorky a kaňka od krve pod názvem. A ta růže! Já totiž miluju růže, víte? :) Tahle obálka mě chytla za srdce stejně jako příběh. :)


   Violetin život se od základů změní, když se stane svědkem několikanásobné vraždy na Trafalgarském náměstí. Tam si ji všimne jeden z vrahů, jenže místo toho, aby ji zabil, ji unese do svého sídla jako zajatce, jako domácího mazlíčka. Violet se tak dostává do světa vampýrů, do společnosti tvorů, o jejichž existenci dosud nevěděla. Zpočátku věří, že jsou vampýři zrůdy a její otec, velmi vlivný politik, ji z jejího vězení vysvobodí. Jenže jak čas plyne, Violet si začíná uvědomovat, že její únosci nejsou těmi největšími zrůdami. Že na ní číhá ještě něco horšího...
   Čím déle je v sídle svých únosců, tím méně si tam připadá jako ve vězení. Postupem času se spřátelí s vampýrkou Lylou a okouzlujícím Fabianem. Jen jízlivý Kaspar jí leze krkem. I to se však nakonec změní... I tak se ale chce vrátit domů. Jediné možné východisko se jí ale nelíbí: aby mohla odejít ze zajetí, musí se z ní stát vampýrka. Jenže i její přesvědčení, že přeměna ve vampýra je špatná, začne kolísat. Musí se tedy rozhodnout, jestli bude zajatcem navždy, nebo se z ní stane vražedkyně.
Temná hrdinka se čte naprosto lehce. Autorka nás hned bez zbytečných okolků vezme do středu dění, kde je hned od začátku příběh dost akční a tak to pokračuje celou knihu. Koho zajímá, že je to celé trochu klišé. Na to, že knížku autorka začala psát už v 15 letech, je to mistrovské dílo. Několikrát za knihu jsem se od srdce zasmála, jindy jsem zase tajila dech nad tím, jak to bude dál. Občas sice knížka byla docela předvídatelná, jsem ale ochotna ji to odpustit.
Kniha je vyprávěná ze dvou pohledů. Z velké části vypráví Violet, ale najde se i pár kapitol z pohledu Kaspara. Oba mají svou osobnost a sledovat jejich myšlení mě hodně bavilo. :) Navíc je tak možno sledovat i vampýrské myšlení a hierarchii jejich druhu. Za Kasparovi části jsem tedy velice vděčná.

Hlavní postavou je sedmnáctiletá Violet, kterou jsem měla opravdu hodně ráda. Je nespoutaná, drzá a hlavně svá. Na všechno dokáže najít vtipnou nebo drzou odpověď.Stojí si za svým názorem, ať to stojí cokoliv, a to jsem hodně oceňovala. Jenže její jízlivá stránka není jediná. Je to spíše taková maska, ochrana před ostatními. Stejně dobře, jako se Violet umí vztekat, dokáže i plakat a bát se. Občas jsem měla pocit, že skoky mez jejím chováním jsou obrovské, ale když se nad tím pořádně zamyslím, měla právo ukázat i svou slabší, pravou stránku.
Druhou hlavní postavou je vampýrský princ, Violetin únosce Kaspar. Ten dává od začátku znát to, že vampýři nejsou hodní beránci, ale nebezpeční vrazi. Jeho jazyk je stejně nabroušený, ne-li víc, než ten Violetin, a jeho choutky také nejsou zrovna svatouškovské. S Violet se navzájem nenávidí, tedy alespoň zpočátku knihy. K Violet se většinu času chová jako bastard, jindy ukáže svou jemnější stránku. Ať se ale chová jakkoliv, já jsem se do něj hned na začátku zamilovala. Ukazuje, že upíři nemusí být jen třpytící se víly z Twilightu, ale opravdové bestie. Přesto mi on a jeho rodina něčím připomínali Volturiovi. Hezčí, mnohem úžasnější Volturiovi. Možná tím, že jsou taky královské krve. Nevím. Tak jako tak, Kaspar je naprosto skvělý a já jsem si ho za celou knížku strašně oblíbila.

Večeře s vampýrem mě jako knížka moc mile překvapila. Když jsem ji začínala číst, vůbec nic jsem od ní neočekávala, ale brzy jsem se do ní naplno začetla a začala se mi moc líbit. Jak Violet, tak Kaspar pro mě byli dokonalými hrdiny, se kterými jsem si děj užívala naplno. Ze začátku jsem si také hodně oblíbila Lylu a Fabiana, postupem času jsem je však měla ráda čím dál méně, až jsem je téměř nenáviděla. Za to Kaspar, kterého jsem ze začátku moc nemusela, si mé srdce získal docela zaslouženě a já si ho v knížce užívala plnými doušky.
Knížku napsala Abigail Gibbs, které při psaní bylo pouhých 15 let. To mě upřímně překvapilo, protože bych nikdy neřekla, že někdo tak mladý může napsat něco takového. A přestože jsem u spousty blogerů četla, že knížka měla dost nudných částí, které by se daly vynechat, já s tím nesouhlasím. Mně se knížka líbila od začátku do konce a nic bych na ní neměnila. Je mi jedno, že je to celé trošku klišé a hrdinové jsou občas krapet nevyspělí. Mně se knížka líbila taková, jaká je.
Hodnotím zaslouženými 5 hvězdičkami. Přesto si ale dovolím říct, že tahle knížka není pro každého. Sto lidí, sto chutí, že? Ale nejde jen o to; spíš bych řekla, aby od téhle knížky starší čtenáři moc nečekali. My mladší nad tím budeme pomalu poslintávat, ale moc si neumím představit názor starších čtenářů. Takže jestli patříte mezi "starší" čtenáře (pro představu: mně ještě nebylo ani 15, hihi), raději se na knížku moc netěšte, jinak možná budete zklamaní. A když se vám bude líbit? No, to budu moc ráda, protože já tuhle knížku vážně žeru. :)


5/5

6 komentářů:

  1. Nikol Waloszková: Já mám tuhle knihu doma a moc se na ni těším. :)


    Omlouvám se; byla jsem na mobilu a omylem jsem klikla na "smazat". -.- Jojo, tak doufám, že se ti kniha bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. No ja mám 21, takže mám sa tomuto vyhýbať áno? 8D A pritom som si to tak moc chcela prečítať 8D Určite sa k tomu raz dostanem, už len pre to "moc si neumím představit názor starších čtenářů". Ja ti jeden poskytnem! 8D Ale to ešte bude trvať, kým sa ja k tejto knihe odhodlám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to, buď se ti to bude líbit, nebo ne. :D Je možný, že si to zamiluješ jako já, ale možná ti to bude připadat jako pitomost. Uvidíš sama. :)
      Super! :D Už se na to těším. :D

      Vymazat
  3. já tuhle knížku doslova miluju :D přečetla jsem jí nejméně 5x a nikdy mě nepřestane bavit!

    OdpovědětVymazat