pondělí 6. ledna 2014

(Ne)obyčejný kluk

(Ne)obyčejný kluk


Autor: P. J. Palaciová

Originální název: Wonder

Nakladatelství: Knižní klub

Překladatel: Renata Greplová
1. vydání  
Anotace: Auggie Pullman se narodil s deformovaným obličejem, což mu znemožňovalo navštěvovat běžnou školu – až do nynějška. Teď je ale všechno jinak. Auggie se chystá do běžné školy, a to rovnou do páté třídy. Podaří se mu přesvědčit nové spolužáky, že je navzdory svému vzhledu stejný jako oni? Nebo o tom dokonce přesvědčí spolužáci jeho samotného?

Proč jsem se do knihy vůbec pustila? Znáte ten pocit, kdy vidíte knížku, ještě si ani nepřečtete anotaci a už ji chcete? Takhle to bylo u mně. Jen co jsem tuhle knížku v knihkupectví spatřila, už jsem věděla, že musí být moje!

Reakce po dočtení: Ach, Auggie, jak mně se po tobě bude stýskat. 

Hodnocení obálky: Tahle obálka se mi strašně moc líbí. Je sympatická, jednoduchá, a... Modrá! Má nádhernou barvu. Můžu na ní oči nechat.

   A tak se sem po tísících letech zase vracím. :) Nevím, proč zrovna teď, když mám školy plné zuby. Možná za to může právě Auggie, který mi, řekněme, navrátil chuť číst. Uvidíme, jestli se mi podaří na téhle vlně zůstat i nadále. :)
   August Pullman je desetiletý chlapce, který je jako každý obyčejný kluk. Rád jezdí na kole, směje se, hltá počítačové hry a hraje si jako všichni ostatní. Jenže je něco, co ho od ostatnách liší. Jeho obličej.
Auggie se narodil se zdeformovaným  s genetickou vadou, která mu v obličeji udělala pěknou paseku. On sám se bere za úplně normálního chlapce. Ostatní děti jo však považují za zrůdu někoho strašidelného. A kdyby jen děti. Všichni, kdo ho uvidí, buď zírají nebo odvrátí oči. A Auggie si zvykl. Jenže nyní má nastoupit do páté třídy, i když do školy nikdy předtím nechodil... Což znamená trávit čas s lidmi, kterým se hnusíte. Jenže nebude to pro něj nakonec lepší?

Auggieho příběh je čtivý od začátku do konce. Kapitoly jsou krátké, některé nemají ani stránku. Ale vlastně to vůbec nevadí, ba naopak. A celý příběh je vyprávěn hned z několika pohledů. Nejčastěji nám vypráví Auggie, ale můžeme tu najít i kapitolu z pohledu jeho sestry, přítele jejího sestry (jehož způsob uvažování mi strašně lezl na nervy), ale i jeho kamarádů Jacka a Summer. Každý nabízí úplně jiný, a přesto tolik podobný pohled na malého Auggieho. Nejvíce se mi líbilo, kromě Auggieho, asi vyprávění jeho sestry a kamaráda Jacka. Jeho odlišnost si všichni uvědomovali... Ale i tak neměli problém mít ho rádi. 

Auggieho jsem měla strašně ráda. Už na začátku knížky jsem si ho moc oblíbila a nepustilo mě to až do konce. Mrzí mě, jaký osud ho postihl, přestože je jen knižní postavou. Myslím si, že je neuvěřitelně statečný. Vážně ho obdivuju. Stejně jako jeho sestru, Viu. Chápu, jak to musí být těžké, žít s chlapcem jako je August. Ale Via ho miluje i přes jeho vadu. A to mi na ní přijde úžasné. V mnoha ohledech mi přijde ještě statečnější, než Auggie.  Myslím si, že malý August může být jen rád, že má takovou rodinu, jako má. Všichni ho mají rádi, starají se o něj tak, jak potřebuje. Přijde mi to krásně. :) A vlastně i obdivuhodné.

Celkově se mi (Ne)obyčejný kluk velice líbil. Přečetla jsem ho téměř za den, což už se mi dlouho nestalo, a po skončení příběhu mi bylo líto, že nepokračuje dál. Já sama teď Auggieho příběh doporučuji všem, kteří si tuhle recenzi přečetli. Protože lidi, stojí to za to. :)

1 komentář:

  1. Achjo, už vím, co si zase odnesu, až náááhodou půjdu kolem knihkupectví, podezřele často na mě Neobyčejný kluk mrká :)

    OdpovědětVymazat